marți, 10 iulie 2012

Sondaj de opinie

Mi-am adunat astăzi la prânz, supt nucul din grădină, motanul, mâţa tărcată, cea surie, pe cele două căţele obraznice şi, pentru imparţialitate, am invitat şi un dulău răpciugos din vecini, care e prieten cu căţeluşele Biba şi Boni şi dă târcoale sperând că într-o zi... înţelegeţi voi, dar diferenţa de talie (el e un lungău iar ale mele sunt mignone) face imposibilă orice manevră dubioasă.
Mi-am desfăcut o bere rece, cu gust puternic şi amărui (cumpăr berea asta nu pentru gustul puternic şi amărui ci pentru că e atât de ieftină încât ai senzaţia că bei pe gratis) le-am servit intervievaţilor pe sponci câte o labă de găină fiartă şi mi-am dres glasul cu importanţă juvenilă:
- Dragii mei, ne-am adunat aici supt umbra falnică a nucului Grigore (la mine până şi arbuştii au nume şi personalitate) spre a răspunde la un sondaj de opinie lansat de un partid politic, nu îl nominalizez pntru a păstra echidistanţa distantă şi vă rog să fiţi cooperativi şi tranşanţi, pentru a termina repede, fiindcă mi se încălzeşte dracului berea asta şi nu mai are nici un gust.
Aşa deci, să trecem la prima întrebare...
- Stai Boss, m-a întrerupt căţeaua Bony, cea mai bătrână din toată adunarea (trebuia să scriu matură), vrei să zici că ne bagi într-un sondaj de opinie la comandă plătit de un partid politic ? Şi nouă ce ne pică la afacerea asta? Adică vrei să o facem pe daiboje, numai aşa fiindcă locuim- fără voia noastră- în circumscripţia ta electorală, ori ai de gând să ne retribui conform OUG nr. douăsutecinszeci per doişepe per douămii enşpe?
- Obraznico, am apostofat-o vezi că eşti plină de bale pe piept şi ai şi blana plină de scaieţi. Ţi-am spus să nu îţi mai faci nevoile în fundul curţii...
- Iar-o şefu, a intervenit motanul Mutulică asta,e atât de bătrână încât crede că trăieşte încă pe vremea lui Carol al Doilea şi visează să se mute la ţară. Zi înainte, că devine interesant, de când îmi doream să particip la un sondaj de opinie, adică simt că am o responsabilitate civică pregnantă...
Am stors ultima picătură de bere din sticlă şi cu pixul şi clipboardul pregătit am lansat prima întrebare:
Ascultaţi la mine câini, pisici şi de alte naţionalităţi:
Întrebarea unu- ce preferaţi, un ciolan cu zgârci ori unul cu os ?
Pisica tărcată Vetuţa a scăpat gheara de pui din bot şi m-a interogat precipitată:
- E vorba de un ciolan crud, adus direct din măcelărie, ori de oasele alea insipide pe care le fierbi tu mai întâi în supă ca să le scoţi tot bunul şi după aia ni le arunci nouă ca să te scapi de o obsesie?
-Taci Veto a întrerupt-o mâţa surie furând şi gheara Vetuţei, nu e vorba despre ciolanele noastre pe care stăpânul atât de mărinimos şi grijuliu ni le dă spre îndestulare, ci e vorba de un ciolan statistic, care oricum nu există. Nu ştii tu de cele policiceşti, că toată lumea îţi promite până ajunge la putere şi după aia sug ei ciolanu. Stăpâne, eu unul nu fac mofturi, cu zgârci, cu măduvă, nu contează, numai ciolan să fie.
-Eu nu, eu nu, a lătrat impacientată căţeaua Biba răsucindu-se de nebună în jurul cozii, eu vreau amândouă ciolanele, să pot alege selectiv, vizual, gustativ şi etîcî. Aşa e democratic. Invoc liberul albitru şi etica de ciolan.
-Proaste mai sunteţi, a suspinat cu botul pe labe dulăul vecinului. Vă flutură ciolanul pe la bot şi voi daţi în isterie. O să vedeţi ciolan când mi-ai vedea eu scoasă căpuşa aia de pe testicule, nu v-aţi prins că supt masca unui sondaj, stăpânul vostru vrea să vă înregimenteze politic?
Ca mâine o să vă dea câte un carnet de partid şi o să vă oblige să îi aduceţi voi ciolane supt formă de cotizaţie ...
Şi în timp ce sondajul meu stătea pe loc, căţeaua Bony ( bătrână, înţeleaptă, hârşâită) a urcat în bucătărie, a deschis cu infinită grijă frigiderul şi a luat de acolo ciolanul proaspăt pe care îl cumpărasem dis- de- dimineaţă ca să îl fierb în fasole.
A încercat să dispară cu el în scaieţii din fundul curţii, dar onorata adunare canino- pisicească a simţit-o şi s-a stârnit o cavalcadă după ciolan ca într-un western cu John Wayne.
Am rămas aşadar singur supt nuc, cu foaia de hârtie goală, fără bere, fără perspective, dar mai ales...
Dar mai ales...
Dar mai ales, fără ciolan !

Un comentariu: