miercuri, 14 martie 2012

Despre o studenţie şi altă studenţie

Notă importantă:
ACEASTĂ POSTARE FACE PARTE DIN CAMPANIA INIŢIATĂ DE CĂTRE :
www.riuf.ro
şi îşi propune să fie o pledoarie pentru studiul în străinătate al tinerilor studenţi români.
Amănunte mult mai convingătoare, păreri pro şi contra, detalii semificative găşiţi participând la la întâlnirile RIUF organizate pe 17-18 martie la Sala Palatului in Bucuresti, pe 20 martie la CRAFT in Timisoara si pe 22 martie la Hotel Unirea in Iasi.
Ehe-hei! Studenţie, studenţie...

Îmi aduc aminte de vremuri pe care de fapt le ştersesem cu buretele din amintiri, fiindcă e o aglomeraţie acolo, de nu se mai înţelege om cu persoană. Am ajuns să îmi confund dascălii cu profesorii şi anii de studiu între ei. Nu mai recunosc emoţia examenului de admitere la care aveam trac şi nici prima reuniune cu colegii la o bere.
Dar îmi rămâne tonusul acelor ani, atmosfera generală inconfundabilă, mustrările de conştiinţă că nu mă ridic la nivelul pretenţiilor dăscăliceşti şi asalturile "cu burta pe carte" dinaintea sesiunilor.
Păcat că nu există meseria de student !
Dar lăsând gluma la o parte, dragii mei care veniţi să citiţi aceste rânduri, vreau să mărturisesc punându-mi mâna pe locul unde îmi bate inima învelită în colesterol, că anii de studenţie m-au format nu doar definitiv ci mai ales irevocabil. Citisem Gargantua şi Pantagruel, dar nu ştiam mai nimic despre Rabelais, recitam din Villon fără să ştiu cine era, avem impresia că Benjamin Franklin era un degringolat care se juca de-a zmeul în curtea din spatele casei şi multe alte multe de care n-am ajuns să mă ruşinez din prea exacerbat orgoliu. Iar studiul cu ţintă şi obiect m-a dus în miezul vieţii şi fenomenelor transformându-mă dintr-o fiinţă cugetătoare într-o fiinţă întrebătoare.
Setea de cunoaştere a venit firesc şi fără explicaţii savante, mi-a intrat în creier şi acolo a rămas până acum şi pe mai departe.
Poate că acesta este motivul pentru care rămân tânăr chiar şi bătrân fiind.
Rezultatul spunerii mele este unul singur şi de fapt două:
1. Copii plecaţi să studiaţi în străinătate şi întoarceţi-vă înapoi în ţară şlefuiţi cum se cuvine, pentru un viitor după care noi tânjim şi nu vă temeţi, cât lipsiţi voi, noi ăştia părinţii voştri, ţinem ţara în spinare.
2. Părinţi tăiaţi-vă la degete şi în buzunare şi trimiteţi-vă copii la studii în străinătate, ca să nu avem senzaţia că ţinem ţara în spinare degeaba.Şi nu vă temeţi vin ei înapoi !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu