luni, 12 martie 2012

Student în străinătate

Notă importantă:
ACEASTĂ POSTARE FACE PARTE DIN CAMPANIA INIŢIATĂ DE CĂTRE :
www.riuf.ro
şi îşi propune să fie o pledoarie pentru studiul în străinătate al tinerilor studenţi români.
Amănunte mult mai convingătoare, păreri pro şi contra, detalii semificative găşiţi participând la la întâlnirile RIUF organizate pe 17-18 martie la Sala Palatului in Bucuresti, pe 20 martie la CRAFT in Timisoara si pe 22 martie la Hotel Unirea in Iasi.
După ce mi-am mai plimbat o seară întreagă curiozitatea pe internet, răsfoind în primul rând informaţiile celor de la RIUF, am fost sunat de Pătruţ, colegul meu de suferinţă din vremea studenţiei.
-Ascultă omule, mi-a spus el, ia adună-te repede pachet şi vino până la mine, că am organizat o conferinţă de presă special pentru tine şi dacă nu apari în douăzeci de minute s-ar putea să bem noi tot vinul iar ţie îţi rămân doar paharele de spălat.
Aşa că m-am prezentat de urgenţă, că nu e bine să glumeşti cu Pătruţ.
La el în sufragerie, gaşca întreagă de prieteni adunaţi în păr, montaţi deja şi aşteptându-mă.
-Ia uite, ce i se năzare lui, m-a luat Pătruţ din prima, să plece să mai studenţească o dată şi încă unde, în Republica Dominicană. Păi ce crezi, că noi nu îţi citim blogul?(vezi postarea http://paparanormalia.blogspot.com/2012/03/vise-de-student-batran.html) Mai ştim şi noi să navigăm domnule, ne mai interesează şi pe noi Virtualia. Şi ne-am dat seama că ai nevoie de o mână de ajutor şi dacă prietenii nu ţi-o întind, atunci cine? Dar hai, mai întâi ia un pahar de vin, că l-am îndoit cu apă să ne ajungă la toţi şi apoi ne-om lămuri.
În esenţă, prietenii m-au lămurit în cadrul "conferinţei de presă", că fiul meu a luat o decizie înţeleaptă să plece la studii în străinătate.
-Uite, flăcăul meu, mi-a detaliat Grigore, un inginer horticol de excepţie, exact ca ca al tău, s-a înscris pe o listă de aşteptare pentru Oxford, şi-a cheltuit cam o lună de dimineţi pe Internet şi până la urmă a fost admis la un interviu la Bucureşti, după aceea la încă unul în Anglia şi a reuşit frate, fără pic de sprijin din partea mea, numai pe puterea şi pe căpăţâna lui. L-a ajutat foarte mult faptul că a aprofundat în ţară studiul în limba engeleză şi când a ajuns la Oxford, se simţea ca peştele în apă. L-am însoţit şi eu la interviu şi am luat cina în sala comună a campusului, acolo unde au fost filmate şi scenele din Harry Potter. Domnule, mă aşteptam să zboare bufniţe cu scrisori în cioc pe deasupra noastră, la orice moment.
-Al meu studiază la Bruxelles, Management şi Comunicare...
-Al meu e la Roma, face Marketing...
-Al meu...
Ho, opriţi-vă bă, nu mai trebuie să mă tocăiţi la cap, am văzut lista cu universităţile participante la RIUF, http://riuf.ro/index.php?page=for_visitors_list aşa că nu îmi mai rămâne decât să mă duc pe 20 Martie la Timişoara la Târg împreună cu fiul meu, şi acolo vom primi toate lămuririle necesare de la specialişti în domeniu, nu de la băutori de vin îndoit cu apă ca voi !
Mai bine haideţi cu toţii la mine, că mai am ceva tulburel rămas de-astă toamnă şi promit să vi-l dau aşa natur, fără să îl botez !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu